Frissítve:

Kedvencekbe

- B K T   2 0 0 8  -  B e s z á m o l ó k -

simi         2008.10.12  18:39:19

Annak ellenére, hogy rendszeresen túrázok, nem szoktam beszámolókat írni. Azért nem, mert mindenki másképp éli meg az adott túrát, ami némelyiknek jó és szép és elégedettséggel tölti el, az a másik túrázónál gyenge, silány, miért jöttem el, hatást vált(hat) ki.
Hogy most miért teszem, egyszerű, a tegnap egy fantasztikus, kiválóan megszervezett és lebonyolított túrán vettem részt és borzasztóan sajnálom azokat, akik kihagyták.
Merthogy sokan kihagyták, és nem értem miért. Ragyogó napsütést, szélcsend, 18-20 fok (mit nem adtak volna ezért a Lokomotívosok), új kihívás, hiszen csak most rendezték meg másodjára (és félő utoljára.), csodálatos tájon futó útvonal, (személy szerint nagyon élveztem a Bánya patak mellett tornyosuló bükkerdőt, kemencei templomot - amit Lajos alkalmi túratársammal belülről is megnéztünk- Bernecebaráti erődtemplomot, Sisa Pista nyughelyét, Sárkány-törésről jól látható Magas-Börzsöny vonulatát és még sorolhatnám) elfogadható táv és szintkülönbség, ahol a nagymenők hatos, a rendszeresen túrázok ötös, de még a kevésbe edzettek is négyes átlagot produkálhattak. És ennek ellenére csupán megalázóan kevesen 33-an indultak, többnyire bakancsosok, 2 bicajos, és 3 futó. Ketten (apa és fia) feladták, de a többiek, ha jók az infóim sikeresen vették az akadályokat (értsd dombokat).
Hálás köszönet a rendezőknek, pontőröknek, és nem utolsósorban a három kedves hölgynek, (akik igazi terülj-terülj asztalkámmal vártak Kemencén - zsíros kenyér hagymával, paprikával, paradicsommal, két fajta lekvár, csokoládé, alma, üdítő), a kiváló és profi szinten végzett munkájukért, legyen szó szalagozásról, úti programról, vagy az igényes kivitelezett oklevélről.
Az már csak hab a tortán (hogy trendy legyek) hogy a megfáradt túrázót egy kupica Jagermaster-rel és virslivel köszöntötték a célban!

Még egy gondolat, talán egy 35-ös táv (Szob-Kemence), és\vagy 25-ös táv (Kemence- Diósjenő) kiegészítésként segítene a túra fennmaradásán.

heinczg          2008.10.13 08:38:29

Hello!

Elsőként tettem meg a Börzsönyi kék 60-at és felejthetettlen élményekben volt részem. A túra történetében előszőr bringával mentem végig, két futó, és egy, szintén kerékpáros társammal. Külön köszönet a nagyszerű szervezőgárdának, mindent akkor kaptunk és ott, ahhol valóban szükség volt rá (főleg végén a jókora adag Jager :) akik nem jöttek el csak sajnálhatják!
Jővőre (már izzítottam a bringás és gyalogos túrázó ismerősőket) biztosan ott leszünk újra, vélhetőleg nagyobb létszámmal!
Börzsönyi kék szerintem ,,lemosta" a Beac maxit (kerékpárral sokkal járhatóbb).
Számomra a túra egyéni Hőse, Tamás barátom, aki a táv felét mezitláb tette meg! A terepviszonyokat ismerve, ke a kalappal elötte!

Jövőre veletek ugyanott!!!

Zete          2008.10.14 10:50:44

II: Börzsönyi Kék teljesítménytúra

Fotóalbum a túráról megtekinthető itt:

Az évszaknak tökéletesen megfelelő, maximálisan turistabarát időben tényleg igazi örömtúrakánt jártuk végig a 60 km-es távot. A reggeli ködös, párás levegő a délelőtt folyamán eltűnt, így a remek kilátásokat nyújtó pontokon teljes pompájukban tárultak fel a Börzsöny csodás őszi színei.
Igaz, jó korán kellett kezdeni a napot, de az a sok élmény, amit cserébe kaptunk, bőven kárpótolt a fáradtságért. Az erre a hétvégére eső túrák sokasága ugyan alaposan megosztotta a résztvevőket, de nagyon bízom abban, ez egyáltalán nem szegi a kedvét a rendező csapatnak, akik minden elismerést megérdemelnek. Mnden ponton jókedvű pontőrökkel találkoztunk, amit pedig Kemencén kaptunk, azt sokáig nem felejtjük el: a három kedves mosolyú vidám hölgy igazi lakomával várta a beérkezőket. Mindezt elsősorban azzak tudtuk a legjobban meghálálni, hogy sorban faltuk be a kenyereket, de azért egy emlékfotó készítés sem maradhatott el.

Bernecebarátit elhagyva a Csitári-kerezstnél pedig a község zászlaját is megtekinthettük, amit a pontőr elmondása szerint egyenesen a polgármestertől kért el erre az alkalomra.

A korán beálló sötétség ellenére az utolsó 15 km-t is jó tempóban tudtuk végigtalpalni, köszönhetően a kifogástalan jelzéseknek. A célban pedig egy igazi mulatságba csöppentünk, ugyanis ezen a napon rendezték a DióFesztivál-t.

A célban szépen megtervezett oklevelet és szuper, hiúzos kitűzőt kaptunk, a meleg vacsora mellé.

Jövőre, legyen akármilyen évszakban, nappali vagy éjjeli verzióban a túra, ott leszek ismét.