Frissítve:

Kedvencekbe

-  B K T   2 0 1 3  -  B e s z á m o l ó k  -

R.Gellért         2013.01.21  11:34:26

Nekem nagyon tetszett a túra, igazi kihívás volt. Rég voltam ennyire kemény túrán, pedig minden hétvégén vagyok valahol. :)

Gyönyörű volt a Börzsöny, csodaszép kilátásokkal. Néha sütött még a nap is! Jó társaság! Egyszerűen jó volt!

Vagdalthús          2013.01.21 11:34:26

Börzsönyi Kék 60: sikerült. Ennyi :-)

Bővebben: csodaszép volt, és még küzdöttem is. Sőt, Börzsönyi Kék 65 lett belőle kb. Végre ezt is megéltem: simán túlmentem egy elágazáson a dózeren Nagybörzsöny után, a Koppány-nyereg előtt, kellett nekem a falu határában a másnapi rendezés miatt telefonálgatni, és emiatt 15 perc hátrányt összeszedni, majd loholni a többiek után, néha már a fényüket is látva. 9,2 km-rel a cél előtt még 1 óra hátrányom volt hozzájuk képest, ez a célig kb. 20 percre apadt, és meglett az utolsó vonat, 8:15-ös indulással.

Kemény volt, és így, mivel szalagoztam is a Kuruc 22-est, összejött 82 km hótaposás a hétvégén, rég volt ilyen.

Bunya Zoli          2013.01.21 10:40:43

Kénytelen vagyok néhány gondolatot megfogalmazni a fönt nevezett túrával kapcsolatban. Röviden: Ha valaki nem jött el erre a túrára, az nagy szívás volt, de ha eljött, az legalább akkora szívás volt. Máshonnan nézve: szerencsés az, aki eljött erre a túrára, de az is, aki végül otthon maradt. Ez nagyjából mindent elmesél róla. Káprázatosan szép volt ebben a havas, téli időben, akár világosban, akár sötétben. Mikor már sötétben egyedül mentem az erdőben, bizony néhányszor megálltam egy-két percre, hogy kiélvezzem ezt az érintetlen, téli hangulatot. Addig legalább elfelejthettem, hogy rögtön a következő lépésekért iszonyatos küzdelmet kell mindjárt folytatnom, hogy szánalmas sebességgel előre juthassak. Minden lépés nehéz volt, ez bizony küzdelem volt a hóval. Az út 90 százalékában egyedül mentem. Így összességében ez a kitűző nagyon sokat ér.

pesza91          2013.01.20 18:55:13

Börzsönyi KÉK

2007 június, 2008 október után, 2013 január. Talán ez volt a legszebb, bár nehéz dönteni. Ami biztos, hogy a három közül ez igényelte a legtöbb energiabefektetést.

8:05-kor indulok, az 1.vonat tartalma már töri a havat, a 2. szerelvény még nem futott be. Pénzásás előtt érem utol az embereket, majd megérkezik
Tinca nesztelenül, nem sokkal később Rushboy. Tinca-nak köszönhetően kedvet kapok a futáshoz a lejtökön, és az egyenesekben. Ha ez nincs nemhogy a 9-es vonatért nem lettem volna harcba (amit elbuktam félórával), hanem a 11 órás is veszélybe kerül.

Teázás, tyúklépésben haladás, néhol boka összeverdesés, Bernecebaráti látképe, Kemence. 2 kocsmát is tesztelek, egyikben zárás közeli állapot, zárolt kávégép, másikban nagy nehezn összejön a tejeskávé egy nem várt műszaki hiba folytán.
Vagdalthús hazai pogácsájának fogyasztása, a kemencei szállítmányból. Danit még elcsípem a ponton, lejjebb érthető, miért. Edushow, Bribor,Lestat, Gellért, Bubu, Vagdalthús és még egy páran a ponton. Végre lehet haladni, nem sokáig. Legszebb részek a túrán. BÉ kirajzási pont, Csarna-patak, dinó gerinc, kellemes emelkedő Aklok rétjéig, közben jégcsap parádé balról. Bányapuszta nem olyan, mint pár éve a Forrástúrán, ahol térdig érő dagonya volt.

Négysávos út, jobbra el, utolsó fotók, majd nemsoká balra be Bogár-kert felé. Itt ízelítőt kapok a csaknem szűz hóból. Pár lábnyom van csak. Később a piroson jobbról bejön a mezőny.
 Balázs a ponton, Bounty gyomorba, Kazinczy júniusban, ott találkozunk. Nagybörzsönyben ér a sötétség, tetőn hölgy Ilcsit keresi, de az nincs otthon. Tyúk lépések, majd dózerút, fény se kell, kevés hely a túrán, ahol lehet haladni. Kárpáti Hiúzt hívom, de nem jön. Túra legcombosabb kaptatója Koppány nyereg felé, félúton teázás. Pont után kis futás, amíg tudok, aztán jön a megszokott tyúklépés. Néha elválnak a mezőny nyomvonalai.

Végre megpillantom Nagy-Gallát, most nem megyek fel, maradnak a 2007-es, 2008-as emlékek.
Ponttól kb. 1 km futás, majd jön ismét a hóban csoszogás. Sukola-kereszt után még várni kell a megváltó útra, nem akar kiszélesedni, a szűk nyomvonal. Már a faluhoz közel négysávos, de jeges.
Popeye és Mezei családdal először felkeressük a vasútállomást, aztán elolvasva az itinert, a célt.
Jó volt beérni! Remélem lesz folytatás egyszer egy tavaszival, úgy lenne kerek a történet.

Tonnakilométer          2013.01.20 08:04:38

Kíváncsi vagyok milyen lett a teljesítési arány a Börzsönyi Kék 60 túrán? Sajnos nekem túl kemény diónak bizonyult, de - vessetek meg- nincs lelkiismeret furdalásom, hogy feladtam. Aki ott volt tudja miért, aki meg nem az jobb, ha nem tudja. Elfáradtam...

DJ_RushBoy          2013.01.20 09:44:11

Sikeresen túléltem a Börzsönyi-Kék 60 km-ét. A hóviszony ahogy sejtettem kb. 30-40 cm volt. Bölcs döntés volt a rajtidő végén indulni, ugyanis 16(!) km-nél már utólértem az elsőket, és a Csitári-keresztig teljes szűz hó taposás, persze vastagon beázott cipővel. Bernecebarátiba úgy döntöttem hogy ezt én így nem folytatom, így a K+-en elsétáltam a sörözőbe a másik irányba. Még mielőtt a Kedves Olvasó azt hinné hogy feladtam a túrát nagy tévhitbe ejtem, ugyanis csak fél óra kényszerpihenőt iktattam be magamnak, hogy addig is a megelőzött túratársak szépen visszaelőzzenek, és tapossák csak a havat ;) Micsoda taktika :D Addig én betoltam 2x2 dl forralt bort, és megkajáltam. Nagybörzsönyben megint túl elől éreztem magam, így ott is Kláriékkal egy negyed órát ejtőztünk. Innen viszont begyújtottam a rakétákat, és erős tempóval haladtam egészen a célig. Szerencsére már le volt a hó taposva, de így is 5.-nek érkeztem be este 8-kor, 11 óra 26 perces menetidővel. Kemény volt ez a túra, de izgalmakban nem volt hiány!